RSM

I dag var en tidig dag eller sa var det bara en sen kvall, Eric kom pa att vi behovde handla igar kvall och jag foljde med sa att ha kunde visa mig runt. Jag vill bara tilllagga sa att alla vet, om ni inte har varit i en amerikansk affar, gronsaksdisken var minimal, likasa frukt avdeningen. nastan halva affaren bestod av fardig lagad mat. Jag papekade detta till Eric och han kom med den lite forvande svaret," Do you make your food from scratch in Sweden?" Jag tror att  ni flesta kan forestalla sig mitt ansikts uttryck, jag maste verkligen lara den har familjen att det finns en varld utanfor fardiglagade matratter. Eric ar valdigt hard pa punkten att tjejerna inte ska ata pa Donken, men jag undrar om han forstar vad han matar sina barn med?
Men jag ska nog visa den har familjen ett och annat, om svensk matkultur. Eller om lagad mat over huvudtaget.

Annars sa har jag presic svarat pa inbjudan till Joys Valkomst fest, Joy ar en fransk au pair som jag kom hitt tillsammans med. pa fredag blir det lite fest och jag far for forsta gangen traffa alla eller de flesta av de andra au pairerna. Jag har ocksa fatt forfragan om Emmi den andra svenska aupairen kan sova over hos mig tills pa lordagen nar vi ska pa hast ridning vid hollywood skylten med tre riktigt snygga cowboys, (enligt Barbara i alla fall, sjalv har jag inte traffat som men det far det hela att lata mycket trevligare). Jag ska prata med Eric nar han kommer hem fran jobbet om det, men han har nog inget emot det,  han ar sa snall sa.

I dag har varit en ratt skon lat dag, Jag gick upp och skjussade tjejerna till skolan i tva attaper, forst Allie som borjar tidigare och sedan Kate. efter som vadret har varit daligt nu i tva dygn med regn sa hade jag ingen storre lust att ga ut sa det har varit en ligga framfor tv dag. Nagot som jag inte har gjort sedan jag kom hit. Det finns annars sa mycket annat att gora men idag tog min fantasi slut och det blev lite amerikanska serier. sa om nivill veta vad som kommer att handa i alla serier som ni kollar pa dar hemma sa hor av er.

Har ocksa gjort mitt forsta tvattning efter Erics "fysik expriment" under resan hem fran Mammoth. Hans Margarita mix flasta exploderade av lufttrycket under hemfarden sa allt som befann sig i skuffen blev ner stankta, sa det vara bara att tvatta allt. Tank hur mycket tid jag la ner for att lara mig allting infor tvattningen, hur mamma verkligen nottade in hur det fungerade. Dom kor inte med samma system det fins Normal tvatt och det finns fin tvatt inga speciella grader utan man valjer kallt eller varmt vatten. Jag har ingen anvandning av mina tvatt kunskaper det ar lite sorgligt nu nar jag entligen vet vad jag ska gora.

Just nu ar tjejerna med sin mamma och de kommer inte tillbaka forrans ikvall, sedan i fredags har jag blivigt varnad for den har kvinnan. hon framstar som en snall och omtanksam mamma men det vilar visste en djavul under yttan. Bade flickorna och Eric och Erics syster Lynn har varnat mig och verkligen forberatt mig for hur jag ska hantera henne. Hon har visste behandlat de tva aupairerna fore mig som skit. sa jag far val hoppas att jag har storre tur eller sa kommer jag att fa lov att utveckla mycket skin pa nasan.

Nej nu tanker jag inte skriva na mer, ska forsoka att uppdater bloggen lite mer offtare sa att inlaggen inte blir sa har langa varje gang.

Jag hoppas att allt ar bra dar hemma och att solen skiner lite mer an vad den gor har.
Ha det bra och jag saknar er alla.

Mollie out..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0