Lunch med Moster Barbro

Igår åt jag lunch med min moster Barbro, hon va inte hemma under min goodbye tour. Men jag behövde låna en scanner och Barbro har en sån på sitt jobb, så jag tänkte slå två flugor så att säga. Men Barbro gör alltid lite mer än vad man förväntar sig, hon bjöd ut mig på lunch, på Piren. det var jätte mysigt och ett roligt hejdå. Dessutom så kom hon med ett litet eller rättare sagt stort bidrag till min resa. Är hon inte förunderbar!?

Efter våran lunch och avsked så släppte hon av mig på stan för jag kom på att jag behövde en adapter när jag är i USA. Jag var rätt nervös på vad en sån skulle kosta men jag blev glatt överaskad och lämnade affären endast 15 kronor fattigare. Helt acceptabelt enligt mig.

Väl hemma blev det lite prat med bästa Maria och vi bokade tåg biljetterna till uppsala och Arlanda, det är inte långt kvar nu! Maria är bara för underbar jag hade helt ställt in mig på att åka till Arlanda själv, men Maria sa på en gång att hon skulle följa med och vinka av mig. De orden fick det att tåras i ögonen på mig, jag har världens bästa vän!!! (Vill bara kommentera det om någon annan tror att dom har världens bästa vän, ni har fel för hon har jag!) Kan inte riktigt fatta att jag inte kommer att se dig på ett helt år! Det är den delen av resan som jag inte ser fram emot.

Idag ska jag ner på stan för att möta mamma och köpa de sista grejerna som jag behöver ha med mig. Det blir antagligen en till vända till banken. Dom måste ju börja undra om jag håller på att flytta in där, tycker jag är där hela tiden. Sen ska jag nog gå igenompackingen igen för 10 gången, tänker bli klar med själva packingen idag har jag tänkt mig. Men det kan ändras.

Ha en bra dag, det tänker jag ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0