The talk...

Jag har haft mitt samtal med Rose, vilket var betydligt kortare och okompiserat an vad jag hade forestallt mig i mitt huvud. Hon sa att om det ar vad jag kanner sa stoder hon mig i mitt beslut, hon avslutade med att saga att jag maste beratta for familjen sa fort som mojligt sa att hon kan borja leta efter en ny aupair for dem och en ny familj for mig.
Vilket later helt vattigt, jag vet att jag maste beratta for som men det ar har som mitt problem kommer in. Jag vet inte hur jag ska beratta for dom, i CA sa tog Barbara hand om den bitten och jag och Eric hade ett samtal senare men hela "Hej jag vill inte stanna med eran familj" delen var redan avklarad. nu sa ska jag beratta for dom sjalv, vilket jag borde kunna hantera jag ar ju trotts allt en stor flicka. Men jag ar anda nervos, hur borjar man ett sant har samtal? Jag menar jag kommer ju trots allt att "sara" dom och jag vill vara sa snall som mojligt.
For familjen och barnens skull, men hur gar det samtalet?
Jag undrar om jag ska be Rose att vara narvarande. liksom satta upp ett mote med Familjen mig och Rose, bara sa att hon finns i rummet. Men det ar jag som berattar for dem, men att hon ar dar som stod och om det finns nagra fragor sa finns hon dar och kan hjalpa. Later det bra, eller later det som jag ar den storsta fegisen i varldshistorien?
Jag ser verkligen inte fram emot imorgon nar familjen ska komma hem.
Malin

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Det är aldrig lätt att behöva säga saker som man vet påverar andra. Men förmodligen även om du gillar dem som personer så borde de ha märkt att du inte gillar New York. En ide är att du ger dem någon form av avskedspresent och verkligen poängterar att utan dem så hade du övervägt att åka tillbaka till Sverige men att de nu har gett dina aupair drömmar ny kraft? Det kommer lösa sig malin, du verkar må bättre för varje beslut du tar!

2010-08-29 @ 13:33:38
Postat av: Malin

Tack A-K det gick faktiskt bra. Och jag ser verkligen fram emot vad som kommer att handa. har redan nagra familjer som vill prata med mig. Hoppas ni hade kul i Amsterdam det ser ut som det pa bilderna i allafall. Lycka till med skolan. Kram!

2010-08-31 @ 00:24:58
Postat av: Anna-Karin

Skönt och höra! Tack så mycket jag hoppas det kommer gå bättre än förra året. Ja det hade vi, men studenter ska inte ha betalkort ;) haha kram!

2010-08-31 @ 15:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0