Central Park

hemkommen efter en heldag i Manhattan med familjen. Vi tog oss till Central Park Zoo dar vi studerade en hel del djur. Det var dock inte sa stort och vi var klara ratt snabbt, men vi stannade aven till pa ett litet tivoli pa vagen. Dar barnen kunde aka karussel, medan jag gick runt lite och kollade och tog nagra bilder.
Skulle ha akt till Manhattan i kvall for att ga ut med Sam men hon har tyvarr blivigt sjuk sa vi har fatt lov att stalla in. jag hoppas att hon mar battre till nasta helg sa vi kan ga ut da istallet.
Pa Torsdag sa anlander det aven en ny aupair fran sverige. Rose har gett mig i uppdrag att kontakta henne och valkomna henne till omradet. Vilket jag hoppas kommer att bli kul. Fa chansen att prata lite svenska, vilket efter tre manader inte kommer naturligt na mer. Ann fragade mig om jag inte kunde saga nagot pa svenska sa att hon kune hora hur spraket later. Jag hade svart att formullera mig och jag fick saga om meningen tva ganger for att fa den ratt och hela tiden sa kandes det onaturligt. Sa vi far se om jag anns minns det svenska spraket nar jag kommer hem, far val annars ta och skriva in mig pa en svenska kurs eller nagot.
Hoppas att allt ar bra dar hemma.
Allt blir battre och battre har.
Mollie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0